הפרושים נגד הפולשים

02/02/2015

פרושים באיי גלפגוס. צילום: Paul Krawczuk.flickr

בשנים האחרונות פלשו טפילי ציפורים (זבובים, למשל) לאיי גלפגוס והם מאיימים על המגוון הביולוגי באיים. הציפורים המקומיות לא התפתחו יחד עם אותם מינים פולשים ולא פיתחו מנגנוני הגנה נגדם, וכך הן נותרות חסרות אונים מולם.

כדי לסייע להן, חוקרים מארצות הברית ומספרד ניצלו דפוס התנהגות של ציפורים ממין פרוש כדי שיוכלו להדביר בעצמן את הטפילים. הפרושים אוספים זרדים, עלים וסיבים לצורך בניית הקנים שלהם והחוקרים פיזרו בסביבת הגידול שלהם סיבי כותנה שטופלו בחומר הדברה נגד טפילים. הציפורים אכן אספו את הסיבים המטופלים ושילבו אותם בקנים שבנו, והתוצאה – קנים נקיים מטפילים.

זו דוגמה מרשימה לביו-מימיקרי, ניצול התנהגות יצורים חיים להדברת מינים פולשים בהשקעה מזערית תוך שימוש מינימלי בהדברה וכמעט ללא הפרעה לטבע.

למאמר המקורי לחצו כאן.

מגדלים את העתיד אוכלוסיית העולם הולכת וגדלה, ויחד עימה מזנק גם הביקוש למזון. בחממה האקולוגית בעין שמר דור העתיד כבר בוחן את שיטות החקלאות שיאפשרו ייצור יעיל יותר של מזון במטרה לספק לעולם ביטחון תזונתי. האם שיטת ההידרופוניקה היא אחת מהן?

השמות החדשים של המדוזות בקיץ הזה רוב המדוזות שתפגשו בים יהיו קצת שונות מהרגיל. הכירו את ביצת העין הים תיכונית, ירחית ארבע הקשתות, השייטת הארגמנית ואת שאר חברותיהן