הפרושים נגד הפולשים

02/02/2015

פרושים באיי גלפגוס. צילום: Paul Krawczuk.flickr

בשנים האחרונות פלשו טפילי ציפורים (זבובים, למשל) לאיי גלפגוס והם מאיימים על המגוון הביולוגי באיים. הציפורים המקומיות לא התפתחו יחד עם אותם מינים פולשים ולא פיתחו מנגנוני הגנה נגדם, וכך הן נותרות חסרות אונים מולם.

כדי לסייע להן, חוקרים מארצות הברית ומספרד ניצלו דפוס התנהגות של ציפורים ממין פרוש כדי שיוכלו להדביר בעצמן את הטפילים. הפרושים אוספים זרדים, עלים וסיבים לצורך בניית הקנים שלהם והחוקרים פיזרו בסביבת הגידול שלהם סיבי כותנה שטופלו בחומר הדברה נגד טפילים. הציפורים אכן אספו את הסיבים המטופלים ושילבו אותם בקנים שבנו, והתוצאה – קנים נקיים מטפילים.

זו דוגמה מרשימה לביו-מימיקרי, ניצול התנהגות יצורים חיים להדברת מינים פולשים בהשקעה מזערית תוך שימוש מינימלי בהדברה וכמעט ללא הפרעה לטבע.

למאמר המקורי לחצו כאן.

מזג אוויר אופייני לעתיד גל החום שפקד את חצי הכדור הצפוני בקיץ 2019 היה מהקשים בהיסטוריה. שיאים נשברו, קרחונים נמסו ובני אדם מתו. האם זה שמצפה לנו מעתה והלאה?

קוקייה ללא גבולות קוקייה נמרצת במיוחד חצתה בשנה האחרונה 26 אלף קילומטר וביקרה ב-16 מדינות. בדרך, היא הפכה לכוכבת רשת בינלאומית וסיפקה עוד מידע חשוב על דפוסי הנדידה של הציפורים בעולם