הבטון שדווקא מציל את הים

ינואר 1, 1970

תשתיות שנבנות על החופים ובתוך הים גורמות לפגיעה בסביבה, אבל פיתוח של חברה ישראלית מצליח להקטין את הנזק


רוב אוכלוסיית העולם מרוכזת סמוך לחופי הימים והאוקיינוסים, מה שמביא לבניית תשתיות רבות ומפותחות באזורים האלה. טביעת הרגל האקולוגית של כל בנייה בתוך הים יכולה להיות מזיקה ביותר, ובשנים האחרונות נערכים מחקרים שמטרתם צמצום ההשפעה המזיקה של בני האדם על האוקיינוסים.

אחת הדרכים להתמודד עם הנזקים היא למנוע אותם מלכתחילה: דרך ייחודית לעשות את זה היא לבנות את הנמלים, שוברי הגלים, מתקני ההתפלה וכדומה באמצעות חומרים שלא רק שאינם מזיקים – אלא גם מועילים. למשל, לבני בטון אקולוגי המעודד התיישבות של יצורים ימיים ויצירה של שוניות חדשות מעשה ידי אדם במקום אלה שנהרסו במהלך הפיתוח הסביבתי.

הבטון הזה מיוצר על ידי החברה הישראלית Econcrete שבראשה עומדים ד"ר שמרית פרקול-פינקל ועדו סלע. לבני הבטון שפיתחו נמצאות במרינות, מזחים ושוברי גלים במקומות שונים בעולם.

הכתבה פורסמה ב"זווית" ב- 5 ביוני 2014

שתפו‬        

רוצים גישה חופשית למערכי שיעור ופעילויות נלוות הקשורות לסיפור זה?

הרשמה בחינם
הוסיפו סיפור למועדפים

מילון מושגים


מערכים קשורים

thumbnail

להפסיק להזיז את השעון עדויות חדשות על הנזק הכלכלי, הבריאותי והחברתי שבהזזת השעון גורמות לכך שברחבי העולם נפרדים משעון הקיץ ועוברים לשעה אחידה כל השנה. מתי זה יקרה גם בישראל?

thumbnail

20 קומות של עץ בשוודיה נחנך לאחרונה גורד שחקים שנבנה כולו מעץ בטכנולוגיה חדשנית, ושלו יתרונות סביבתיים משמעותיים. האם העץ יתפוס את מקומו של הבטון כחומר הבנייה של העתיד?

thumbnail

האם תמנונים חולמים על כרישים חשמליים? פיתוח ישראלי חדש מאפשר להקרין לבעלי חיים ימיים מציאות מדומה במעבדה, וכך לחקור את התנהגותם כאילו שהם נמצאים בסביבה הטבעית. האם הטכנולוגיה החדשה תפתור את חידת ההסוואה של התמנונים?