הוסיפו את היומן הסביבתי ליומן שלכם
Google Calendar
2019 מאי
11 היום הבינלאומי לציפורים נודדות

סיפורים קשורים

ציפורים אין ספור? מחקרים מראים שהשינויים במחזור העונות בעקבות שינוי האקלים משפיעים גם על נדידת הציפורים בעולם
תנועת החסידות במסגרת מחקר שבדק את אחוזי התמותה של חסידות נודדות, גילו חוקרים ישראלים שחסידות שנאלצות להישאר על אדמת אירופה הקרה ולא לנדוד לאפריקה יש סיכוי גבוה יותר לשרוד את החורף. האם גם לתופעה זו אחראים שינויי האקלים ואיך תשפיע סגירת מזבלות באירופה על המגמה?

20 יום הדבורה העולמי

סיפורים קשורים

למה הדבורים מפסיקות לרקוד? שינויים סביבתיים משפיעים על דפוסי הריקוד המיוחדים של הדבורים, שמשמשים אותן לאיתור מזון
אסור לקטוף את דבורי הבר בשנים האחרונות המדענים מודאגים מהיעלמותה של דבורת הדבש ומהפגיעה האפשרית בחקלאות. אבל יכול להיות שמרוב דאגה שכחו מהיעלמות דבורת הבר, ומהפגיעה האפשרית במערכת האקולוגית?
לא על הדבורה לבדה חשבתם שרק דבורים אחראיות להאבקת גידולים חקלאיים? טעיתם. מחקר חדש מגלה שלחרקים אחרים יש תרומה משמעותית להאבקה, שלעתים היא אף רבה יותר מזו של הדבורים

22 היום הבין-לאומי למגוון ביולוגי

סיפורים קשורים

בנק הזרעים הבינלאומי הראשון האם התזונה שלנו מתבססת על מגוון מצומצם מדי של זני צמחים למאכל? יוזמה בינלאומית מסקרנת מבקשת לפתוח מחדש את שוק הזרעים ולהגדיל את היצע המזון שלנו
50 גוונים של בריאות ככל שיש יותר בעלי חיים סביבנו, כך אנחנו מוגנים מפני מחלות. עכשיו ספרו את זה לציפורים, לחיות המשק, לדובי הפנדה ולשאר היצורים שמספרם קטן כל הזמן
הזמן של TIME האם קמפיין לגיוס המונים שיזם אקולוג ישראלי יסייע להציל את העולם מפני הכחדה המונית נוספת?
החברות להגנת הטבע חברות ועסקים מתחילים לקחת אחריות על הסביבה ומבצעים פעולות לשמירה על מגוון הצמחים ובעלי החיים הייחודי לישראל

23 יום הצב הבין-לאומי

סיפורים קשורים

מי הזיז את הביצה שלי? יזמים המציאו פתרון טכנולוגי נגד סחר בלתי חוקי בביצי צבי ים: שתילת ביצים מזויפות עם משדר בקני צבים כדי לעקוב אחר נתיב הברחת הביצים
מצב הצב צב היבשה סובל מפגיעה של מכסחות דשא וטרקטורונים, מצמצום של בית הגידול הטבעי שלו ומאנשים שלוקחים אותו הביתה כחיית מחמד. מה אפשר לעשות כדי להציל את אחת מחיות הבר הישראליות האהובות ביותר?

31 היום הבינלאומי ללא עישון