לשמור על הטבע מפני יצורים מהונדסים גנטית

05/03/2015

AJ Cann.flickrבספר המדע הבדיוני "פארק היורה", שפורסם ב-1990, מדענים של תאגיד עשיר יצרו דינוזאורים משרידים של ד-נ-א של דינוזאור. כדי לשמור שהדינוזאורים לא יצליחו לחמוק ולהתרבות בטבע, מדעני התאגיד הרסו לדינוזאורים שהקימו לתחייה את היכולת לייצר חומצה אמינית חיונית. בדרך זו, הדינוזאורים לא היו מסוגלים לחיות ללא אספקה מלאכותית של אותה חומצה אמינית חיונית והיו יכולים לחיות רק בשליטה אנושית.

את אותו קו מחשבה נקטו מדענים אמריקאים שמנסים לוודא שיצורים מהונדסים גנטית (GMOs – genetically modified organisms) לא יחמקו מהמעבדות, יתרבו מחוץ להן ויזהמו עם ד-נ-א סינתטי את עולם הטבע. הרעיון הוא להשיג שליטה על שלל היצורים המהונדסים גנטית שנוצרו בעשורים האחרונים: החל מיצורים שמשמשים למחקרים במעבדות, דרך שמרים בבירה ובלחם שלנו או צמחים בתעשיית המזון והביו-דלקים, ועד לסטייקים סינתטיים.

כעת רק נותר לחכות ולראות אם גם לסיפור הזה יהיה סוף שמח.

לקריאת כתבה על המאמר לחצו כאן